reklama

Moje prvé prázdniny na Slovensku

Na Slovensku bolo super!!! Prvý krát v živote som cestovala DOMOV na prázdniny. Hihi, bolo to také zvláštne, príjemné… Keď som odlietala z Taipei, myslím, že to bolo po prvý krát, čo som nebola nervózna, dokonca mi tých 15 hodín ušlo celkom rýchlo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

 Z domu sme odchádzali štyria: Claudio, Mexičan, Mexičanka a ja. Išli sme na Gong Guan, kde sme si dali spoločnú skorú rozlúčkovú večeru. A keďže som už dva týždne nemohla jesť taiwanské jedlo, lebo mi po ňom bývalo zle, šli sme na kari. Bolo to milé: šli ma odprevadiť a šli do drahej reštaurácie (teda nie až taaaak drahej) aj keď už skoro nemali peniaze. Po večeri sa so mnou Mexičan s Mexičankou rozlúčili a nechali nás ísť na letisko samých. Cesta na letisko bola ako každá cesta niekam, kde sa máte lúčiť s milovanou osobou… čo si už asi tak poviete?   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Po 15-tich hodinách pozerania filmov, jedenia a spania som sa ocitla vo Viedni. Nastúpila do busu a keď som prichádzala do Bratislavy mala som pocit, že som ani nikdy neodišla... Zdalo sa mi, že všetko je rovnaké a nič sa nezmenilo (veď som ani nebola preč tak dlho). Odviezla som sa taxíkom k sistr, nechať jej tam moje veci, trochu som ju pootravovala v pracovnom čase a šla som do mesta . Stretla som sa hneď v prvý najprvší deň so štyrmi mojimi blízkymi kamarátmi a bola som šťastná, smiala som sa tak, že ma bolelo brucho a hovorila som tak nahlas, že mojich kamošov boleli uši. A pila som PIVO.      

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer sme sa s mamkou stretli po polroku.. prvé stretnutie, no žiadne srdcervúce dojemné objatie sa nekonalo, lebo som ju stretla u kaderníka a mala tuším ešte na hlave farbu :D . Odviezla si ma domov. Samozrejme nasledovali príjemné stretnutia s rodinou, návštevy, výlety, dobré jedlo, sem- tam nejaký šport, ale aj návštevy u lekára, nákupy a podobne, keby mám opísať, ako som strávila celý mesiac, asi sa upíšem. Ale rada by som v skratke vyzdvihla niektoré momenty.     

1. Vianoce...hehe, áno 16. februára sme si urobili náhradné Vianoce. Moje baby (mamka a segra) boli aj tak na ozajstné Vianoce choré a ležali v horúčkach, tak sme si to všetko vynahradili. Všetko bolo ako má byť: prípitok s vinšom, krížik na čelo, oblátky s medom a cesnakom, ovocie, oriešky, krájanie jablka, kapor a zemiakový šalát, darčeky (ja som asi veľmi veľmi poslúchala, lebo som dostala nový telefón a nový digitálny foťák), sedenie pri stromčeku a rozprávanie sa. Tieto Vianoce boli zvláštne tým, že boli u nás aj mojej mamky sesternice a ich mamka, užili sme si srandy, smiali sme sa, až sme sa za bruchá chytali...teda ja som sa niekedy už nesmiala, lebo dievčence si ma zobrali na mušku a robili si srandu z môjho frajera... zato, že je taký maličký. A ešte k tomu sme mali aj koledníkov so zahraničnou účasťou a koledou po fínsky, síce sa v kolede spievalo o hamburgeri, ale melódia bola vianočná, takže všetko v poriadku.       

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2.  Návšteva Bratislavy: od 11. Do 15. Februára som bola v BA a užila som si to po všetkých stránkach. Stretla som sa s kamošmi (takmer so všetkými), bola som pozrieť moju bývalú školu a moju bývalú učiteľku (až sa mi zacnelo), aj bývalých žiakov a žiačky som stretla (teda nie všetkých), vysedávala som na kávičkách (na Taiwane takmer nie sú kaviarne nášho typu, tak som si to užívala), bola som na pol predstavení v divadle (cez prestávku sme ušli, lebo bola nuda, haha), šušotala som si pod perinou babské reči s najkamoškou (samozrejme sme pritom stiahli nejaké dve fľašky vína), prechádzala som sa po Bratislave, trikrát som si zažúrovala v obľúbenom bare... stihla som toho veľmi veľa a bolo to faaaajn.    

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Mamkina dovolenka: Mamka si kvôli mne zobrala aj dovolenku a bolo to fasa. Deň pred dovolenkou som ešte išla s ňou do práce do Trenčína.. teda ona išla do práce a ja na výlet, pozrela som si mesto, hrad a potom som nakupovala.

Počas dovolenky sme jeden deň boli na výlete v Bojniciach...možno sa čudujete, že výlet v Bojniciach, keď tam hneď blízko bývam, ale ja to mesto milujem a po dlhej dobe som si ho musela celé peši prejsť. Lipová alej, parčík pri zámku, okolo zámku, do kúpeľov spodkom naspäť.

Ďalší deň sme si vyhradili na ZOO.. hihi, som ako malé dieťa, ale ja aj ZOO milujem, bolo to super... malo ľudí a veľa ošetrovateľov ochotných sa s nami rozprávať a vysvetľovať nám veci o zvieratkách. Ošetrovateľ opíc bol dokonca v Taipeiskej Zoo, ja bývam pri jej zadnom vchode.

Na ďalší deň sme išli na výlet do Banskej Štiavnice, prechádzka po tomto meste ma vždy dostane... a tentokrát sme sa neprešli len po meste, ale peši lesom sme zašli až k jednému jazierku. Nebola som síce vhodne oblečená, ale veď to je jedno. Pre zmenu sme nešli na čajík do Klopačky, ale zvolili sme jednu novú kaviareň v centre, ktorú nám odporučili, a bolo to mňam, dala som si horúcu čokoládu a ešte aj koláč.

Nezaháľali sme a boli sme na korčuľovať na prievidzkej vonkajšej ľadovej ploche. Napriek tomu, že boli jarné prázdniny, bolo tam dosť prázdno. Ľad bol hrboľatý, ale bolo fajn, že sme vonku a hýbeme sa.

Super na mamkinej dovolenke bolo ešte aj to, že mi varila, samozrejme to boli samé dobroty a špeciality slovenskej kuchyne. A Ešte mi aj pozašívala nejaké dierky na šatách, taškách, upravila mi nohavice a podobné veci, ktoré mne by trvali 4 krát dlhšie ako jej a ešte by to bolo aj škaredé.      

4. Jankina návšteva a žúrka v Prievidzi: Janka je moja spolužiačka z Pedagogickej Fakulty a keďže sme spolu nemohli ísť hýriť v Bratislave,počas jedeného víkendu, keď mamina musela ísť na školenie som ju pozvala k nám domov. V piatok sme boli spolu na večeri a pridala sa k nám aj moja sesternica a po večeri sme vyrazili do bojnických a prievidzkých podnikov. Veľa sme si pokecali, poohovárali sme chlapov a príjemne sme sa zabavili. Na druhý deň sme si dali prehliadku Bojnického zámku a prechádzku po Bojniciach a večer KINOOOOOOO... na Taiwane som ešte v kine nebola. V nedeľu sme sa už len poflákali po Prievidzkom centre a Janka zase odfrčala na Oravu.

Obrázok blogu

 

 5. Lyžovačka: Tatko sa odhodlal, že ma vezme lyžovať. Na lyžiach som už aspoň 4 roky nestála, ale toto sa mi zdalo ako vhodná príležitosť. Vybrali sme sa len blízko, na Rematu, kde bol umelý sneh. Takže mi pripadalo smiešne ísť niekam s lyžami, lebo nikde naokolo nebolo snehu... nikde... naozaj iba čisto na svahu bol sneh. So strachom som sa zapla do lyží a ešte s väčším som šla k vleku (vlek bol vždy pre mňa veľký stres, vždy som sa bála že spadnem a urobím si hanbu, haha, nikdy som sa nebála, že si ublížim). Ale stala som si do radu, a keď som mala už ísť, jednoducho som vzala kotvu a šla, nič sa nestalo. Prvá jazda pomaly a s rozvahou a potom sme už s tatkou aj experimentovať začali... on je lepší lyžiar, tak ma nakameroval počas jazdy, teda ako lyžujem a on za mnou. Pri poslednej jazde ale nanešťastie spadol a trochu si aj nôžku buchol.. tak sme vylúčili, že sa v nedeľu vrátime na kopec.

Obrázok blogu

 

 6. Rozlúčka v Bratislave: Moja cesta späť na Taiwan vlastne začala cestou do Bratislavy. Išla som vo štvrtok ráno, hneď po príchode som si bola dať odblokovať mobily, aby som ich mohla na Taiwane používať, bo môj pôvodný taiwanský mobil doslúžil už v novembri a ja som mala požičaný jeden mobil od kamošky (Ali, ešte raz vďaka). A hneď potom sa to začalo, dva dni plné milých stretnutí s kamošmi... s niektorými, ktorých som už pred tým stihla, ale aj s takými, ktorých som ešte nevidela. Vo štvrtok bolo nádherné počasie a dalo sa sedieť aj na teraske.. a tak som popíjala kávu na teraske a okolo sa premielali moji známi, niektorí náhodou a iní, lebo vedeli, že tam pijem kávu. Celé toto stretanie sa skončilo veľkým žúrom opäť v mojom obľúbenom bare... Veľa kamarátov, dobrá hudba, tequila,... čo viac si človek môže priať.

  

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 7. Viedeň: v sobotu ráno som sa zobudila, osprchovala, poľudštila a šla na vlak do Viedne, mamka, sistr a mamkina sesternica (bola u nás aj na Vianoce) ma už čakali. Zaniesli sme moje veci ku Gabike domov, dali sme si kávu a šli sme na voňavý trh, teda nebol to kvetinový trh, ale trh so samými dobrotami. Keďže na nasledujúci deň som sa mala vrátiť na Taiwan, tak som si s jedným Číňanom trošku zopakovala základy čínskej konverzácie. Potom sme sa šli prejsť ešte na pešiu zónu okolo Stefans Domu (neviem ako sa to píše) a vrátili sme sa ku Gabike domov a pripravili sme si super rozlúčkovú večeru spojenú s vínkom. A ráno ránečko ma dievčence vysadili vo Viedni na letisku. Aby sme sa vyhli zbytočným dlhým rozlúčkam a slzám, rýchlo, rýchlo odišli a o asi 16 hodín som vystúpila na letisku v Taipei.   

Let bol pokojný, cítila som sa príjemne, lebo tentokrát som už vedela do čoho idem, vedela som čo a kto ma tu čaká a tešila som sa na nové zážitky (dokonca aj do školy som sa tešila). Teraz som tu už tretí týždeň, je mi dobre, ale aj napriek tomu sa mi za domovom cnie. Všetci mi chýbate. Ďakujem Vám všetkým, ktorí ste mi spríjemnili ten mesiac na rodnej hrude. A uvidíme sa o rok! 

Lenka Babaríková

Lenka Babaríková

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hm, ťažko povedať.. skúsim niekoľko slov, ktoré ma charakterizujú, rozdelím ich do slovných druhov:Podstatné mená: dievča, dcéra, sestra, kamarátka, študentka, učiteľka. Prídavné mená: malá, výrečná, tvrdohlavá,náročná. (hlavne na seba), stresujúca, milujúca, už nie ryšavá.Zámená: ona.Číslovky: 23, 8.Slovesá: Učiť sa, baviť sa, pracovať, milovať, tešiť sa, plakať, smútiť a odchádzať.Príslovky: skoro.Predložky: medzi.Spojky: a.Častice: ináč.Citoslovcia: Uuuuf. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu